Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor het eerste belsignaal in de eerste kleuterklas

Om 8.20uur in de ochtend gaan onze kinderen naar hun klassen.

Handen worden gewassen of ontsmet en dan kunnen we gezellig toekomen bij onze klasgenootjes.

Over ons

Wij zijn een kleine, gezellige basisschool in het hartje van Loksbergen, een deelgemeente van Halen. Onze school behoort tot VZW Katholiek Onderwijs Halen Herk-de-Stad.

We werken met het leerplan van Katholiek Onderwijs Vlaanderen om onze doelstellingen te behalen. De titel van het leerplan ‘Zin in Leren, Zin in Leven’ is tegelijkertijd ook wel het streefdoel van onze school.

Streven naar leerlingen die zich thuis voelen op school, graag willen bijleren, samen spelen… daar zetten we met het hele team op in.

Hierbij houden we rekening met de eigenheid, de talenten, de mogelijkheden en de eventuele beperkingen van elk kind. We bieden hen optimale kansen in een leerrijke omgeving en reiken kwaliteitsvol onderwijs aan.

We leren ook onze kinderen bewust zijn van hun eigen talenten en groeikansen waardoor ze met vertrouwen in het leven kunnen staan.